Vad äter grodor?

Kommentarer - 5 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2011-06-17 » 11:36:43
När grodorna har fått ben och är landdjur, så äter dom följande:

Frysta mygglarver, andra slags larver, alla slags insekter, räkor, maskar och sen kan man ju prova sig fram lite vad just dina grodor gillar!

Som jag (E) känner en person vars grodor gillar skinka,ost och ostbågar och chips, dock... När du provar kryddat och saltad mat som tex; chips och ostbågar eller nån slags skinka eller liknande. Så se till att  maten INTE är kryddad alls eller har några konstiga saker på sig, eftersom grodornas magar inte klarar av det.
Men en ost båge i veckan eller et naturligt dillchips eller liknande fungerar ju!

Lycka till!
←Frysta mygglarver

Vanliga skalade räkor!

En helt vanlig daggmask!



/E&M

Postat av: sofia
URL: http://soffiia.myshowroom.se 2011-06-17 / 12:20:40

Fin blogg:)



Kolla gärna in min blogg och kommentera gärna så kommenterar jag tillbaka:)



Ha en bra dag och en trevlig helg:)


Postat av: sandra, anna & tove
URL: http://stafoto.blogg.se/ 2011-06-17 / 14:35:59

kika in på våran Fotoblogg.

följ den gärna via bloglovin :)


Postat av: Iris
2012-01-05 / 18:36:46

Tack så mycket! Alltså för tipsen vad grodor äter :). Behövs verkligen ;D


Postat av: gunilla
2013-07-30 / 16:46:06

Hej jag har små grodor vet inte vad dom äter jag prövade med smör blommer och maskrosor men dom äter inte


Postat av: eliiiiin
2013-08-28 / 18:45:59

MEN VAD ÄTER SMÅ GRODOR DÅÅÅÅÅÅ! Jag har två st vanliga grodor, vad äter dom?


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!